Firma fraţilor Ciocan, SC T Dancor Romconstruct SRL, care a reabilitat drumul judeţean 604 pe segmentul Bucinişu – Obârşia - Vişina – Cilieni, nici nu a sfârşit bine lucrările că le-a şi reînceput. Calitatea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a fost atât de bună, încât la scurtă vreme de la finalizarea execuţiei au apărut gropi peste gropi pe segmentul Vişina – Cilieni. Costul întreg al proiectului este fix 28. 550. 192, 69 lei, cea mai mare parte a sumei venind din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, pe vestita Axă 2.
Societatea de construcţii şi-a repus la lucru utilajele pe drumul abia terminat, iar salariaţii au început cătinel să plombeze covorul asfaltic nou-nouţ aşternut nu demult pe bani europeni. Pe anumite segmente drumul trebuie de-a dreptul refăcut, după ce “coaja” de bitum abia pus s-a umflat şi a crăpat, desfăcându-se în adevărate cratere. Cum s-a putut întâmpla una ca asta, de vreme ce proiectul a fost implementat de o întreagă garnitură de specialişti, aşa cum cere practica europeană, nimeni nu ştie. Dirigenţia şantierului a fost asigurată de SC Antman Construct SRL din Bucureşti, care ar fi trebuit să-şi dea silinţa ceva mai bine la capitolul parametrilor timp, cost, calitate şi siguranţă, de vreme ce în dreptul ei a fost trecut, în cadrul proiectului, suma de 129. 178 de lei. Proiectul tehnic a fost executat de SC Dinstar SRL Slatina, care prin contractul cu numărul 87 din 1 septembrie 2008 îi revenea 95.000 de lei. S-au cheltuit bani şi cu promovarea proiectului, s-au plătit şi servicii de audit, prin urmare ar fi trebuit ca totul să iasă ca la carte. A ieşi cu gropi.
Istoric
Proiectul a fost finanţat din Fondul European de Dezvoltare Europeană, prin Programul Operational Regional- Axa prioritară 2 – Îmbunătăţirea infrastructurii regionale şi locale de transport. Aşadar, 28. 550. 192, 69 lei pentru o lucrare de calitate. Licitaţia a fost una cu suspiciuni, în sensul că nu cel mai mic preţ a contat în final, ci o amărâtă de dotare. Faptul că licitaţia a fost câştigată de SC T Dancor Romconstruct SRL Bucureşti, patronată de omul de afaceri Cornel Ciocan, fratele consilierului judeţean Dan Ciocan, nu a mai mirat pe nimeni, aşa cum nu miră pe nimeni de ce firma a început să câştige licitaţie după licitaţie în judeţul Olt după 2008, an electoral în care Dan Ciocan a ajuns consilier judeţean pe mâna PSD. Execuţia proiectului a fost consfinţită la 14 octombrie 2009, prin contractul cu numărul 24, unde este trecută suma de 16.994.012 lei. Zis şi făcut. Mai mult zis, că făcutul este cel care este: cu gropi.
Cauze
Cauzele trebuie căutate pe teren şi musai de specialişti, pentru că, se pare, condiţiile tehnice nu au prea fost respectate. Şi ele au fost multe, după cum se arată în stufosul caiet de sarcini. Dirigintele de şantier ar fi trebuit să verifice existenţa şi respectarea Planului calităţii şi a procedurilor şi instrucţiunilor
tehnice pentru lucrarea respectivă. Tot dirigintele de şantier ar fi trebuit să
verifice respectarea legislaţiei cu privire la produsele pentru construcţii, respectiv existenţa documentelor de atestare a calităţii, corespondenţa calităţii acestora cu prevederile cuprinse în documentele de calitate, proiecte, contracte. Ce obligaţii mai are un diriginte de şantier? Interzicerea utilizării produselor pentru construcţii necorespunzătoare sau fără certificate de conformitate, declaraţie de conformitate ori fără agrement tehnic, urmărirea realizării construcţiei în conformitate cu prevederile proiectelor, caietelor
de sarcini, ale reglementărilor tehnice în vigoare şi ale contractului; verificarea respectării tehnologiilor de execuţie, aplicarea corectă a acestora în
vederea asigurării nivelului calitativ prevăzut în documentaţia tehnică, în contract şi în normele tehnice în vigoare etc. Şirul obligaţiilor ce decurg din documentaţia de atribuire a serviciilor de supraveghere este unul foarte lung, după cum este şi cel privind obligaţiile de execuţie a lucrărilor.
Surprize
Ioan Ciugulea, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, lasă să se înţeleagă faptul că situaţia este încă sub control de vreme ce executantul nu şi-a încasat toţi banii. Da, dar a încasat mult din finanţare. “DJ 604 nu este recepţionat de CJ. Lucrarea este făcută de TDancor, asociat cu Scadt SA. Drumul are 39 de kilometri, din care 35 au fost realizaţi conform normelor. Probleme sunt cu restul de 4 kilometri, motiv pentru care nu s-a făcut recepţia şi nu s-a făcut nici ultima plată. Garanţia de bună execuţie, în valoare de 10% şi ultima plată, 30% din valoarea lucrării. Există diriginte de şantier, consultanţă, comisie de recepţie, nici una dintre ele nu a semnat”, a declarat Ciugulea într-o recentă conferinţă de presă. Aşa s-a aflat că lucrarea a fost executată de T Dancor Romconstruct SRL în asociere cu societatea controlată de senatorul UNPR Ioan Toma, SC Scadt SA, deşi anunţul de atribuire publicat pe SEAP sub nunărul 73824/05.11.2009 indică, la secţiunea a V-a: Atribuirea contractului, un singur câştigător - T Dancor. Nu mai contează: tot de gropi dăm. Ce face, deci, Consiliul Judeţean: acceptă şi plombe româneşti pe bani europeni?
Este inutil să mai furnizăm dovezi despre faptul că T Dancor Romconstruct este firmă de partid care cotizează serios în campanii electorale. Din 2008 societatea fraţilor Ciocan a încasat zeci de milioane de lei pe tot felul de lucrări. Anul trecut a încheiat cu Consiliul Judeţean şi un acord-cadru sub umbrela căruia vor fi semnate până în 2013 contracte subsecvente pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii ale drumurilor judeţene. Adică tot un fel de plombe, ca cele care sunt în lucru acum pe DJ 604, pentru reabilitarea căruia Uniunea Europeană şi statul român au alocat 28 de milioane de lei, din care a intrat destul în conturile firmei, deşi calitatea lucrărilor o putem măsura acum în gropi.
Societatea de construcţii şi-a repus la lucru utilajele pe drumul abia terminat, iar salariaţii au început cătinel să plombeze covorul asfaltic nou-nouţ aşternut nu demult pe bani europeni. Pe anumite segmente drumul trebuie de-a dreptul refăcut, după ce “coaja” de bitum abia pus s-a umflat şi a crăpat, desfăcându-se în adevărate cratere. Cum s-a putut întâmpla una ca asta, de vreme ce proiectul a fost implementat de o întreagă garnitură de specialişti, aşa cum cere practica europeană, nimeni nu ştie. Dirigenţia şantierului a fost asigurată de SC Antman Construct SRL din Bucureşti, care ar fi trebuit să-şi dea silinţa ceva mai bine la capitolul parametrilor timp, cost, calitate şi siguranţă, de vreme ce în dreptul ei a fost trecut, în cadrul proiectului, suma de 129. 178 de lei. Proiectul tehnic a fost executat de SC Dinstar SRL Slatina, care prin contractul cu numărul 87 din 1 septembrie 2008 îi revenea 95.000 de lei. S-au cheltuit bani şi cu promovarea proiectului, s-au plătit şi servicii de audit, prin urmare ar fi trebuit ca totul să iasă ca la carte. A ieşi cu gropi.
Istoric
Proiectul a fost finanţat din Fondul European de Dezvoltare Europeană, prin Programul Operational Regional- Axa prioritară 2 – Îmbunătăţirea infrastructurii regionale şi locale de transport. Aşadar, 28. 550. 192, 69 lei pentru o lucrare de calitate. Licitaţia a fost una cu suspiciuni, în sensul că nu cel mai mic preţ a contat în final, ci o amărâtă de dotare. Faptul că licitaţia a fost câştigată de SC T Dancor Romconstruct SRL Bucureşti, patronată de omul de afaceri Cornel Ciocan, fratele consilierului judeţean Dan Ciocan, nu a mai mirat pe nimeni, aşa cum nu miră pe nimeni de ce firma a început să câştige licitaţie după licitaţie în judeţul Olt după 2008, an electoral în care Dan Ciocan a ajuns consilier judeţean pe mâna PSD. Execuţia proiectului a fost consfinţită la 14 octombrie 2009, prin contractul cu numărul 24, unde este trecută suma de 16.994.012 lei. Zis şi făcut. Mai mult zis, că făcutul este cel care este: cu gropi.
Cauze
Cauzele trebuie căutate pe teren şi musai de specialişti, pentru că, se pare, condiţiile tehnice nu au prea fost respectate. Şi ele au fost multe, după cum se arată în stufosul caiet de sarcini. Dirigintele de şantier ar fi trebuit să verifice existenţa şi respectarea Planului calităţii şi a procedurilor şi instrucţiunilor
tehnice pentru lucrarea respectivă. Tot dirigintele de şantier ar fi trebuit să
verifice respectarea legislaţiei cu privire la produsele pentru construcţii, respectiv existenţa documentelor de atestare a calităţii, corespondenţa calităţii acestora cu prevederile cuprinse în documentele de calitate, proiecte, contracte. Ce obligaţii mai are un diriginte de şantier? Interzicerea utilizării produselor pentru construcţii necorespunzătoare sau fără certificate de conformitate, declaraţie de conformitate ori fără agrement tehnic, urmărirea realizării construcţiei în conformitate cu prevederile proiectelor, caietelor
de sarcini, ale reglementărilor tehnice în vigoare şi ale contractului; verificarea respectării tehnologiilor de execuţie, aplicarea corectă a acestora în
vederea asigurării nivelului calitativ prevăzut în documentaţia tehnică, în contract şi în normele tehnice în vigoare etc. Şirul obligaţiilor ce decurg din documentaţia de atribuire a serviciilor de supraveghere este unul foarte lung, după cum este şi cel privind obligaţiile de execuţie a lucrărilor.
Surprize
Ioan Ciugulea, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, lasă să se înţeleagă faptul că situaţia este încă sub control de vreme ce executantul nu şi-a încasat toţi banii. Da, dar a încasat mult din finanţare. “DJ 604 nu este recepţionat de CJ. Lucrarea este făcută de TDancor, asociat cu Scadt SA. Drumul are 39 de kilometri, din care 35 au fost realizaţi conform normelor. Probleme sunt cu restul de 4 kilometri, motiv pentru care nu s-a făcut recepţia şi nu s-a făcut nici ultima plată. Garanţia de bună execuţie, în valoare de 10% şi ultima plată, 30% din valoarea lucrării. Există diriginte de şantier, consultanţă, comisie de recepţie, nici una dintre ele nu a semnat”, a declarat Ciugulea într-o recentă conferinţă de presă. Aşa s-a aflat că lucrarea a fost executată de T Dancor Romconstruct SRL în asociere cu societatea controlată de senatorul UNPR Ioan Toma, SC Scadt SA, deşi anunţul de atribuire publicat pe SEAP sub nunărul 73824/05.11.2009 indică, la secţiunea a V-a: Atribuirea contractului, un singur câştigător - T Dancor. Nu mai contează: tot de gropi dăm. Ce face, deci, Consiliul Judeţean: acceptă şi plombe româneşti pe bani europeni?
Este inutil să mai furnizăm dovezi despre faptul că T Dancor Romconstruct este firmă de partid care cotizează serios în campanii electorale. Din 2008 societatea fraţilor Ciocan a încasat zeci de milioane de lei pe tot felul de lucrări. Anul trecut a încheiat cu Consiliul Judeţean şi un acord-cadru sub umbrela căruia vor fi semnate până în 2013 contracte subsecvente pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii ale drumurilor judeţene. Adică tot un fel de plombe, ca cele care sunt în lucru acum pe DJ 604, pentru reabilitarea căruia Uniunea Europeană şi statul român au alocat 28 de milioane de lei, din care a intrat destul în conturile firmei, deşi calitatea lucrărilor o putem măsura acum în gropi.
Comentarii
Trimiteți un comentariu