Instanța a „lovit“ greșit: Tribunalul Olt a eliminat un articol de HCL care nu există. Blocarea autoturismelor parcate neregulamentar continuă în Slatina

 
Procesul pe care Stelian Sima, președintele UPSC Olt, susține că l-a câștigat în instanță împotriva Primăriei Slatina cu privire la blocarea autoturismelor parcate neregulamentar s-a finalizat, de fapt, cu o eroare, instanța constatând nelegalitatea unui articol de hotărâre a consiliului local care în realitate nu există.

Sima ar fi solicitat instanței eliminarea articolului 5 din Hotărârea Consiliului Local 204/2008 privind parcarea autoturismelor pe raza municipiului Slatina. Judecătorii de la Tribunalul Olt, unde liderul UPSC Olt a făcut recurs împotriva soluției date de Judecătoria Slatina, au constatat nelegalitatea articolului cu pricina care prevedea, în imaginația lui Sima, blocarea roților autoturismelor parcate neregulamentar, însă hotărârea cu pricina cuprinde doar patru articole. „Sentinţa civilă invocată de către Sima Stelian este lipsită de eficienţă juridică motivat de faptul că, prin sentinţa civilă nr. 954 din 27.04.2012, Tribunalul Olt a constatat nelegalitatea art.5, alin. 3 din HCL 204/2008, articol care nu se regăseşte în cuprinsul actului administrativ menţionat”, se arată într-un comunicat de presă al Primăriei Slatina. Un astfel de articol există, însă nu în hotărâre, ci în regulamentul de aplicare a acesteia.

Pe de altă parte, reprezentanții primăriei susțin că eliminarea articolului 5 din regulament ar fi contraproductivă pentru șoferii care își parchează neregulamentar mașinile. „Anularea acestui punct din regulamentul de aplicare a HCL 204/2008 nu face decât să înrăutăţească situaţia celor care parchează neregulamentar. Prin anularea punctului 5, suntem obligaţi să punem în aplicare punctul 6 - ridicarea maşinii. Tocmai de aceea, primăria şi Consiliul Local Slatina, în redactarea şi elaborarea acestei hotărâri de consiliu local şi în regulamentul de parcare şi ridicare a autovehiculelor parcate neregulamentar pe raza municipiului Slatina, au stabilit ca măsurile contravenţionale să fie luate progresiv, începând cu cea mai mică, blocarea maşinii cu o taxă de deblocare de un milion lei vechi şi sancţionarea contravenţională. Abia în cazul în care blocarea nu-şi îndeplineşte obiectivul, adică taxa de deblocare nu este plătită de contravenient în patru ore, maşina este ridicată. Prin eliminarea acestui articol se trece direct la ridicarea maşinilor, ceea ce înseamnă achitarea unui tarif mult mai mare, adică două milioane de lei vechi - tariful pentru ridicarea maşinilor, la care se mai adaugă câte 50 lei pentru fiecare 12 ore de întârziere cât timp maşina stă în parcul Imobiliare Consloc”, declară Adrian Pop, șeful Poliției Locale Slatina, citat de Gazeta Nouă.

Comentarii