Și dascălii de la Colegiul „Nicolae Bălcescu“ Balș, unde în prima sesiune a bacului nu a promovat nici un candidat, dascălii au primit FB pentru activitatea profesională
Deşi au obţinut rezultate dintre cele mai proaste la examenul de bacalaureat, liceele cu procente ruşinoase au dascăli ale căror calităţi profesionale nu pot fi puse la îndoială. Toţi aceştia au obţinut, la evaluarea activităţii profesionale din anul de învăţământ 2011 - 2012, calificativul Foarte Bine.
Toate instituţiile de învăţământ din Olt care au înregistrat rezultate slabe şi foarte slabe la examenul de maturitate de anul acesta au în comun nu doar acest tablou sumbru, ci şi faptul că toţi dascălii lor au calităţi profesionale remarcabile, potrivit calificativului pe care l-au obţinut de curând la capitolul activitate şcolară: FB. Conducerea Colegiului Tehnic „Ion Mincu“ din Slatina, unde doar nouă elevi au promovat bacalaureatul din cei peste 200 prezenţi la examen (patru în prima sesiune şi cinci în sesiunea a doua), spune că de rezultatele slabe ale candidaţilor nu doar dascălii sunt vinovaţi. „Este adevărat că putem vorbi de un anume paradox în această problemă, dar faptul că mulţi elevi nu au promovat examenul de maturitate nu are doar cauze care se răsfrâng asupra profesorilor. Vina o poartă şi elevii şi dascălii şi părinţii şi sistemul. Apoi, nu doar la noi au fost rezultate foarte slabe la Bac, sunt multe instituţii de învăţământ în judeţ cu astfel de rezultate“, a declarat directoarea colegiului, Georgeta Zamfirache.
La Colegiul „Matei Basarab” Caracal „există profesori care chiar au ce căuta în sistemul de învăţământ”
Spre deosebire de directoarea de la „Ion Mincu“, opinia conducerii Colegiului Tehnic „Matei Basarab“ din Caracal, unde procentul de promovabilitate a fost de numai 7,55% la prima sesiune, este cea potrivit căreia în cea mai mare parte vina aparţine dezinteresului manifestat de elevi.
„Cunosc foarte bine clasele a 12-a şi ştiu cât de mult a fost interesat elevul de materiile la care a susţinut examenul de bacalaureat. Între sesiuni, noi am avut ore de meditaţie şi anul trecut, şi anul acesta, profesorii au fost zi de zi la şcoală, avem evidenţă cu semnăturile celor care au participat. Dintre cei care au venit la meditaţie sunt elevi care au promovat în toamnă. Dar nu au venit mulţi, au fost dezinteresaţi de examen. În plus, la noi copiii provin din zona rurală şi ştiu cât ştiu. Noi trebuie să facem un fel de alfabetizare cu ei la început, să-i consiliem. Avem un plan în această privinţă, vrem să demarăm un proiect care să treacă dincolo de ora de predare în şcoală, să vedem cu ce probleme se confruntă elevul care vine în prima clasă de liceu, să înţelegem de ce nu ştie, de ce nivelul cunoştinţelor sale este scăzut“, a declarat directoarea colegiului, Elena Răileanu, care a refuzat să recunoască faptul că toţi dascălii din şcoală au obţinut, în ciuda rezultatelor de la Bac, calificativul FB, susţinând că astfel de informaţii „sunt doar de uz intern“.
În plus, ea spune că, în ciuda rezultatelor obţinute la Bac anul acesta, mulţi dintre dascălii şcolii sunt oameni care „într-adevăr, chiar au ce căuta în sistemul de învăţământ“. „Bucuria noastră este aceea că în ultimii ani au venit profesori care chiar au ce căuta în sistemul de învăţământ, care pot face lucruri minunate nu doar la oră, ci şi în afara programului propriu-zis. Există, deci, şi astfel de oameni, nu doar dascăli înţepeniţi într-o diplomă de titularizare“, afirmă Elena Răileanu.
FB pe linie şi la „Dimitrie Petrescu“ Caracal şi „Danubius“ Corabia
Excepţii la acordarea calificativului FB nu au existat nici la Colegiul Agricol „Dimitrie Petrescu“ din Caracal, unde, deşi doar 2,87% dintre candidaţi au promovat bacalaureatul, dascălii nu au nici o vină. Directorul instituţiei de învăţământ, Gheorghe Moise, recunoaşte însă că unii dintre dascăli s-au aflat la limita dintre Bine şi Foarte Bine.
„Dascălul este evaluat în funcţie de mai multe criterii: dacă a parcurs programa şcolară, dacă a participat la toate activităţile şcolare etc. Există şi autoevaluarea. Acum, nu putem învinovăţi doar dascălul de rezultatele slabe la Bacalaureat. De pildă, noi nu avem doar clase de învăţământ la zi, avem şi clase de seral cu oameni cu familie, cu serviciu, cu copii, de la care nu poţi avea aşteptări foarte mari. Pe de altă parte, cauza rezultatelor de la Bacalaureat trebuie căutată şi în evoluţiile anterioare ale candidaţilor, pentru că sunt copii care nu au trecut nici examenul de capacitate, un examen cu mult mai uşor decât cel de maturitate. Aşadar, sunt mulţi factori care au dus la rezultatele proaste de la Bac, lipseşte şi contactul dintre familie şi şcoală“, este de părere Gheorghe Moise, care a recunoscut, totuşi, că „poate unii dascăli au primit FB de pe poziţia aflată la limita între Bine şi Foarte Bine“.
O explicaţie mai tehnică a avut-o şefa Colegiului Tehnic „Danubius“ din Corabia, Mădălina Fincă. Aceasta, deşi este de acord că rezultatele de la Bacalaureat, care la „Danubius“ indicau, la prima sesiune, un procent de promovabilitate de numai 2,76%, sunt în răspăr cu faptul că toţi profesorii s-au bucurat de evaluări foarte pozitive, susţine că însăşi procedura de evaluare este una favorabilă dascălilor. FB au obţinut şi dascălii de la colegiul bălşean „Nicolae Bălcescu“, unde în cadrul primei sesiuni a Bacalaureatului nici un candidat nu a promovat.
ISJ: dacă nu pierd dascălii, pierde şcoala
Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Olt explică faptul că evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele didactice într-un an şcolar are în vedere foarte multe criterii, criteriul rezultatelor la bacalaureat neavând o pondere care să influenţeze decisiv rezultatul evaluării. Or, dacă nu pierd dascălii, pierde, totuşi, şcoala la capitolul imagine, susţine inspectorul general al ISJ Olt, Felicia Man.
„Rezultatele slabe la examenul de bacalaureat nu reprezintă un criteriu cu o pondere decisivă la nivelul evaluării, unde există foarte multe alte criterii în baza cărora este evaluată activitatea unui dascăl dintr-un an şcolar. În plus, există nişte criterii generale aprobate prin ordin de ministru în funcţie de care fiecare unitate şcolară îşi elaborează propriile criterii, în funcţie de specific. Deci, criteriul rezultatelor înregistrate de elevi la examene nu este unul hotărâtor. Există, însă, evaluarea instituţională, la nivel de şcoală, prin care unitatea cu rezultate slabe la învăţătură poate avea de suferit, cu precădere în ceea ce priveşte imaginea. Şcolile sunt evaluate de o instituţie specializată, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), o dată la cinci ani şi la solicitarea inspectoratelor şcolare. Or, o şcoală care obţine punctaje mici la o asemenea evaluare va fi mai puţin căutată pe viitor“, declară Felicia Man.
Citește și
Eveniment de Olt, un ziar „negru“
Despăgubirile pentru refugiaţi, la mâna mafiei. Sute de olteni sunt lăsaţi cu ochii-n soare
DGFP Olt face afaceri de miliarde cu o firmă implicată într-un dosar de corupţie
Orgolii penale pe bani europeni la AJOFM Olt
Comentarii
Trimiteți un comentariu