În timp ce muncitorii lucrează în condiţii improprii, la Utalim Slatina se poartă autoturismele de lux

Discrepanţe de la cer la pământ între condiţiile de lucru ale muncitorilor de la Utalim şi luxul pe patru roţi al şefilor
Deşi condiţiile de lucru sunt foarte vitrege pentru muncitorii de la SC Utalim SA Slatina, primele investiţii ale conducerii unităţii pe anul acesta sunt două maşini de lux din gama Renault. În privinţa investiţiilor pe care angajaţii din producţie şi le-ar dori (printre acestea se numără şi construirea unui grup sanitar de secol XXI), aceştia mai au de aşteptat.

Surse din anturajul directorului general al societăţii, Vasile Mircescu, susţin că luni două autoturisme Renault şi-au făcut apariţia în curtea unităţii, nou-nouţe. Este vorba de un Renault Fluence, al cărui cost poate ajunge până la 20.150 de euro şi de un Renault Clio, al cărui preţ de piaţă poate atinge valoarea de 16.420 de euro. Asemenea achiziţii vin pe fondul unor nemulţumiri crescânde în rândul muncitorilor care în zilele geroase au lucrat suferind de frig în hala demolată parţial de o firmă angajată de Dedeman, retailerul care anul trecut a cumpărat peste 27.000 mp din terenul deţinut de Utalim. Hala a rămas deschisă pe toată lungimea laturii dinspre strada Cireaşov, aşa că lucrătorii şi-au desfăşurat orele de serviciu în condiţii extrem de grele. Încercarea angajaţilor într-o dimineaţă de a refuza să înceapă munca din cauza frigului, solicitându-i directorului câteva zile libere până trece vremea rea, nu a avut nici un efect asupra şefului Mircescu. Abia după ce Eveniment de Olt a publicat un articol care arăta opiniei publice cum lucrează oamenii la Utalim şi după ce inspectorii de muncă au efectuat în unitate un control conducerea şi-a înmuiat încăpăţânarea şi le-a dat angajaţilor un răgaz de 10 zile pe care ei le vor recupera ulterior. Oamenii au acuzat (între ei, pentru că se feresc să vorbească cuiva din afara societăţii de teamă că şefii s-ar putea răzbuna lăsându-i fără serviciu) că nimeni nu se mai îngrijeşte de soarta lor la capitolul condiţiilor de muncă. Angajaţii susţin că o cheltuială nu prea mare ar fi putut rezolva problema halei lăsată de izbelişte după demolare, ca şi construirea unui grup sanitar care să corespundă normelor minime de igienă, pentru că ceea ce se cheamă WC acum este un spaţiu închis, mizerabil şi nesaparat, aşa că bărbaţi şi femei folosesc acelaşi loc destinat satisfacerii nevoilor biologice. Şi asta după ce cei trei directori şi personalul TESA se lăfăie într-un imobil reabilitat şi dotat cu tot ce este necesar unor condiţii moderne de lucru.

Pentru şefi lux, pentru subordonaţi salarii ciuntite

Sursele citate n-au putut spune dacă cele două autoturisme au fost achiziţionate (dacă au fost achiziţionate) în conformitate cu o hotărâre a acţionariatului decisă într-o adunare legal constituită. Ele leagă însă toată această poveste de faptul că şefii unităţii au încurcat priorităţile, lăsându-i pe cei care asigură producţia la coadă.

Sursele citate leagă apariţia celor două maşini Renault şi de posibile explicaţii mai întunecate. De pildă, oamenii discută despre preţul terenului vândut de Utalim retailerului Dedeman (tranzacţie pe care o vom trata separat într-un articol viitor). Cert este că în vreme ce şefii se plimbă în maşini de lux, subordonaţii primesc venituri sub procentul normal de salarizare, aşa cum s-a întâmplat, de pildă, luna trecută.

Comentarii